Τετάρτη 4 Αυγούστου 2010

Μειώνουν τα ψώνια και... στα τρόφιμα οι Έλληνες!


Φαίνεται πως τα χειρότερα δεν τα έχουμε δει ακόμα, αλλά μάλλον πλησιάζουν! Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΣΣΕ, Βασίλη Κορκίδη, πλέον η μείωση της κίνησης στην αγορά επηρεάζει και τα τρόφιμα. Μιλώντας στο NewsIt, o πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου σημειώνει πως.. για πρώτη φόρα στα χρονικά καταγράφηκε μείωση 4% του τζίρου στις αγορές τροφίμων.

Οι Έλληνες αλλάζουν καταναλωτικές συνήθειες, μειώνουν ακόμη και τις αγορές ειδών πρώτης ανάγκης και προσπαθούν να κάνουν οικονομία ακόμα και στο φαγητό, ενώ πριν από μερικά χρόνια γέμιζαν τα ψυγεία τους!

Μετά τη διασκέδαση, τα ψώνια και τις διακοπές σειρά έχει και το φαγητό, με τους καταναλωτές να κάνουν μόνο αγορές που είναι απολύτως απαραίτητες και αυτές χωρίς περιττά έξοδα. Αυτό τουλάχιστον «μαρτυρούν» τα στοιχεία, 15 μέρες μετά την έναρξη των θερινών εκπτώσεων.

Αναλυτικά οι κλάδοι και οι αρνητικές μεταβολές τους:

ΕΝΔΥΣΗ-ΥΠΟΔΗΣΗ:10%
ΕΠΙΠΛΑ: 10,5%
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΠΟΛΥΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ: 9%
ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΑ: 8%
ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ-ΟΙΚΙΑΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: 10%
ΒΙΒΛΙΑ-ΧΑΡΤΙΚΗ ΥΛΗ: 6%
ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ: 15 %

Καταστηματάρχες μιλούν στο NewsIt για τελείως διαφορετική συμπεριφορά των καταναλωτών. Η βασικότερη αλλαγή έχει να κάνει με την ποσότητα των αγορών τους.

Η κα. Ουρανία Βρούβα έχει κατάστημα με δώρα και οικιακό εξοπλισμό. Όπως δηλώνει, ενώ οι εκπτώσεις που κάνει φτάνουν το 50%, ο κόσμος αντί να ψωνίζει, προτιμά να κάνει βόλτες μπροστά από τα μαγαζιά και να κοιτά τις βιτρίνες. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα μιας πελάτισσας που έψαχνε δώρο για ένα γάμο, αλλά δεν ήθελε να χαλάσει πάνω από 20 ευρώ! ''Με 20 ευρώ δεν παίρνεις ούτε τούρτα'', λέει χαρακτηριστικά.