Παρασκευή 6 Αυγούστου 2010

Στο 5,5% σκαρφάλωσε ο πληθωρισμός τον Ιούλιο

Κατά 5,5 % αυξήθηκε τον Ιούλιο ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2009, σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα. Κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2009 προς το 2008, είχε σημειωθεί αύξηση 0,6%.



Ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Ιούλιο 2010, σε σύγκριση με τον Ιούνιο 2010, παρουσίασε μείωση 0,5%, έναντι μείωσης 0,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Αυγούστου 09 Ιουλίου 10, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Αυγούστου 08 Ιουλίου 09, παρουσίασε αύξηση 3,1%, έναντι αύξησης 2,1%, που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 0,5% το μήνα Ιούλιο 2010, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουνίου 2010, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:

Από τις μειώσεις των δεικτών :

α) Κατά 0,1% της ομάδας " Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ", λόγω μείωσης των τιμών, κυρίως, στα είδη: φρούτα νωπά, πατάτες νωπές. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα είδη : κρέατα γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά.

β) Κατά 7,5% της ομάδας " Ένδυση και Υπόδηση ", λόγω των γενικών θερινών εκπτώσεων.

γ) Κατά 2,3 της ομάδας " Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ", λόγω των γενικών θερινών εκπτώσεων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

Από τις αυξήσεις των δεικτών :

α) Κατά 0,3% της ομάδας " Στέγαση ", λόγω αύξησης, κυρίως, του ηλεκτρισμού.

β) Κατά 1,0% της ομάδας " Υγεία ", λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων, των κλινικών και οδοντιατρικών υπηρεσιών.

γ) Κατά 1,1% της ομάδας " Μεταφορές ", λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των αυτοκινήτων, του κομίστρου του ταξί και των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης).

δ) Κατά 1,6% της ομάδας " Επικοινωνίες ", λόγω αύξησης των τιμών της σταθερής και κινητής τηλεφωνίας.

ε) Κατά 0,2% της ομάδας " Ξενοδοχεία - Καφέ Εστιατόρια ", λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των ξενοδοχείων.

στ) Κατά 0,2% της ομάδας " Αλκοολούχα ποτά και καπνός ", λόγω αύξησης των τιμών στα οινοπνευματώδη ποτά.

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 5,5% το μήνα Ιούλιο 2010, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουλίου 2009, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:

Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 19,2% της ομάδας " Αλκοολούχα ποτά και καπνός ", λόγω αύξησης των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών, καθώς και των τιμών των τσιγάρων.

β) Κατά 1,6% της ομάδας " Ένδυση και υπόδηση", λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

γ) Κατά 8,1% της ομάδας " Στέγαση ", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης-αποχέτευσης, του ηλεκτρισμού και των υπηρεσιών κοινοχρήστων.

δ) Κατά 1,2% της ομάδας " Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα υαλικά, στα επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες.

ε) Κατά 1,0% της ομάδας " Υγεία ", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών, οδοντιατρικών υπηρεσιών και της νοσοκομειακής περίθαλψης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των φαρμάκων.

στ) Κατά 18,4% της ομάδας " Μεταφορές", λόγω αύξησης των τιμών στα είδη:αυτοκίνητα, τέλη κυκλοφορίας-διόδια, καύσιμα αυτοκινήτου(βενζίνη), ανταλλακτικά αυτοκινήτου, συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου-μοτοσικλέτας, υπηρεσίες μεταφορών.

ζ) Κατά 5,4% της ομάδας " Επικοινωνίες ", λόγω αύξησης των τιμών της κινητής τηλεφωνίας.

η) Κατά 0,9% της ομάδας " Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες ", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά-γραφική ύλη-σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ειδών οπτικοακουστικού εξοπλισμού και των ηλεκτρονικών υπολογιστών.

θ) Κατά 3,0% της ομάδας " Εκπαίδευση ", λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων, των εκπαιδευτηρίων ξένων γλωσσών, των φροντιστηρίων και των ΙΕΚ.

ι) Κατά 3,5% της ομάδας " Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών : φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα), κυλικεία και των τιμών των ξενοδοχείων.

ια) Κατά 4,4% της ομάδας " Άλλα αγαθά και υπηρεσίες ", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των κουρείων - κομμωτηρίων, των ειδών ατομικής φροντίδας, των κοσμημάτων-ρολογιών, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των τιμών των άλλων υπηρεσιών.